Белгия и Холандия започват прилагането на забрана на рекламите за спортни залагания


Best Casinos 2025
Белгия и Холандия въведоха нови разпоредби за ограничаване на публичните реклами на залагания и хазарт от 1 юли 2023 г. В Белгия новите разпоредби ще засегнат всички форми на реклами на спортни залагания, включително спонсорство на фланелки. Белгийската национална лотария обаче е изключение поради своите благотворителни вноски.
Реформи и в двете Белгия и Холандия резултат от влиянието на съответните правителствени фигури на двете страни. Винсент ван Куикенборн, министър на правосъдието на Белгия, и Франк Веруинд, министър на правната защита на Нидерландия, водят обвинението за забрана на публичните реклами за залагания.
Подобна ситуация е в момента в Австралия, като екипът за парламентарно разследване наскоро публикува своя доклад. Докладът препоръчва забрана на рекламите за хазарт на четири етапа в рамките на 3-годишен период. Правителството обаче все още не е подкрепило публично препоръките.
Обратно в Белгия, Van Quickenborne представи кралски указ през май 2022 г., забраняващ рекламата на залагания, като направи сравнение с „ново пушене“. През юли същата година неговият холандски колега Веервинд разкри своя набор от реформи.
През март 2023 г. белгийското правителство обяви широкообхватна забрана за рекламиране на залагания и хазартни игри, включително спортни спонсорства. След 1 юли 2023 г. всички реклами за залагания ще бъдат незаконни в обществени медии като радио, телевизия, списания, вестници и обществени места.
Освен това компаниите за залагания вече няма да рекламират услугите си на стадиони от 1 януари 2025 г. Новият закон ще предотврати регулирани оператори за спортни залагания и от спонсориране на професионални спортни отбори до 1 януари 2023 г.
По-лека забрана в Холандия
На 1 юли м.г холандски орган по хазарта (Kansspelautoriteit/KSA) официално въведе забраната за реклами на залагания, като същевременно заяви, че забраната е малко по-мека от тази в Белгия. Вече е незаконно холандските компании за залагания да рекламират по телевизията, радиото, вестниците и списанията. Това включва и реклами на обществени места като билбордове и автобусни спирки.
За щастие, онлайн маркетингът продължава, макар и с по-строги правила. Компаниите за залагания могат да рекламират услугите си чрез общи онлайн приложения, приложения за социални медии, директна поща и телевизия по заявка.
KSA даде ясно да се разбере на операторите, че целта на забраната е да предпази уязвимите групи, включително млади хора, от пристрастяване към хазарта. Освен това регулаторът повтори, че компаниите за залагания трябва да имат правилни политики за набиране на персонал.
Органът обяви:
„KSA предупреждава притежателите на разрешителни да не прекрачват границите. Ако KSA срещне очевидни нарушения, незабавно ще предприеме принудителни действия.“
Свързани новини
