October 31, 2023
Следващото поколение по-млади спортни телевизионни фенове на живо се ангажират с дигитално многозадачно поведение, което изисква създаването на повече краткотрайно, свързано със спорта съдържание, за да поддържа интереса им. Ръководителите на индустрията признават тази необходимост, като близо 80% вярват, че спортното съдържание трябва да надхвърли спортните предавания и излъчвания на живо.
Според проучване сред 150 ръководители, проведено от Altman Solon, 74% от мениджърите в индустрията вярват, че спортното съдържание на живо ще бъде наситено с други медийни изживявания. Това може да включва по-добра статистика, нови завладяващи функции, персонализирано съдържание, функции за лоялност на фенове и групиране на свързани формати като игри, подкасти и новини.
Ръстът в многозадачното поведение на дигитални медии е очевиден, като 57% от потребителите редовно сърфират в интернет, 50% използват социални медии, 43% изпращат съобщения на хора и 31% поръчват храна. Предвижда се по-младите зрители на спорт на живо, по-специално, да изискват още повече, тъй като поведението им на многозадачност ескалира.
Авторите на доклада подчертават, че по-младите кохорти прекарват 1,5 пъти повече часове онлайн в сравнение с по-старите поколения. Това подчертава необходимостта спортните медии да предоставят мултиплатформено съдържание, което да отговаря на предпочитанията на по-младите зрители.
Тъй като спортните такси за телевизионни мрежи и платформи за стрийминг продължават да растат, преговорите за спортни права стават по-конкурентни. Например, планира се да започне нов кръг от преговори за спортни права на NBA, като телевизионните оператори ESPN и Turner се стремят да направят агресивни предложения за борба с нарастващата конкуренция от Apple TV+, Amazon Prime Video и да запазят голямата спортна собственост. Предвижда се спортните такси за НБА да счупят нови рекорди.
В дигиталната ера търсенето на краткотрайно спортно съдържание се увеличава поради дигиталното многозадачно поведение на по-младите зрители на спорт на живо. За да се справят с това търсене, спортните медии трябва да се разширят отвъд спортните предавания на живо и да включат други медийни изживявания. В допълнение, възходът на многозадачността на дигиталните медии изисква предоставянето на мултиплатформено съдържание. Тъй като спортните такси продължават да растат, преговорите за спортни права стават по-конкурентни, подчертавайки необходимостта телевизионните мрежи и платформите за стрийминг да правят агресивни предложения за запазване на ценни спортни имоти.
Роден в сърцето на София, Иван е пионер в света на локализациите на онлайн казина в България. С уникален чувство за улов на местния дух, той предоставя на играчите усещане, което е истински българско.