Super Bowl

NFL стартира за първи път през 1920 г., но събитие Super Bowl не се провежда до четири десетилетия по-късно. Група бизнесмени се опитаха да придобият футболни франчайзи през 1960 г., но така и не поеха NFL. Вместо това те основаха AFL: Американската футболна лига. През следващите няколко години AFL и NFL се състезаваха за играчи и фенове. Но основателите стигнаха до консенсус през 1970 г. и сляха лигите.

Беше на 15 януари 1967 г., когато се проведе първото събитие Super Bowl с участието на Kansas City Chiefs от AFL и Green Bay Packers от NFL. По това време билетите се продаваха средно по 12 долара, а играта привлече около 61 000 фенове. Packers спечелиха срещу Chiefs с 35–10. Домакин в Memorial Coliseum, той беше считан за Световно първенство на AFL-NFL и се излъчваше от NBC и CBS. По-късно името е променено на Super Bowl.

Сезон II и след това

През 1968 г. Packers побеждават Oakland Raiders в Super Bowl II с 33-14. В много очи шампионите на AFL не можаха да победят най-добрите в NFL. В едно от най-големите сътресения, Ню Йорк Джетс, шампионите на AFL, победиха Baltimore Colts (NFL) с 16-7 през 1969 г. Популярността на Super Bowl продължи да расте след сливането на AFL-NFL. Три отбора, Далас Каубойс, Маями Долфинс и Питсбърг Стийлърс, доминираха на сцената през 70-те години.

През цялата история на Супербоул рекламните реклами на полувремето са били огромна атракция. Първоначално такива развлечения включват астронавти, военни учения и маршируващи оркестри. С течение на времето той се промени драстично, като бяха включени изпълнители като поп звезди, рок групи и певци от Бродуей.

Поради това рекламите на Super Bowl са най-скъпите сред телевизионните спортни първенства в САЩ. Например 30-секундна реклама е струвала близо 5 милиона долара през 2016 г.

Относно американския футболЗащо Super Bowl е популярен?Как да залагате на Super Bowl
Относно американския футбол

Относно американския футбол

Професионалистът Американски футбол лигата е създадена изключително от 32-отборна NFL - Национална футболна лига. Повече от 50% от всички телевизионни домакинства в САЩ гледат шампионския мач на NFL, Super Bowl.

В САЩ Супербоул неделя е на второ място след Деня на благодарността по отношение на консумацията на храна. На рекламодателите е забранено да използват термина Super Bowl за маркетингови цели. В резултат на това компаниите обикновено намират креативни начини да се позовават на него, като Голямата игра.

Супербоул се идентифицира с римски числа, тъй като футболният сезон продължава две календарни години. Мястото обаче подлежи на промяна всяка година. В чест на треньора на Грийн Бей Пакърс Винс Ломбарди, който спечели първите два Супербоула, шампионският отбор получава трофея Винс Ломбарди.

Екипи

Само един отбор е печелил Супербоул на своя стадион: Тампа Бей в Супербоул LV. Има шест победи в Супербоул както за New England Patriots, така и за Pittsburgh Steelers, които са най-много от всички отбори. Сан Франциско 49ърс и Далас Каубойс спечелиха пет мача.

След като загубиха по пет Супербоула, Ню Инглънд Пейтриътс и Денвър Бронкос споделят рекорд за най-много загуби на Супербоул. Патриотите са участвали в 11 Супербоула, повече от всеки друг отбор. Няколко отбора, като Кливланд Браунс, Джаксънвил Джагуарс, Хюстън Тексанс и Детройт Лайънс, тепърва ще участват в Супербоул.

Относно американския футбол
Защо Super Bowl е популярен?

Защо Super Bowl е популярен?

След узаконяването на сайтове за онлайн спортни залагания в повече от 50% от американските щати залаганията на Super Bowl достигнаха рекордни нива през 2021 г. Правенето на залог на спортни онлайн турнири е толкова лесно, колкото отварянето на приложение на смартфон. Милиони хора залагат онлайн в удобни за мобилни устройства спортни залагания.

Въпреки това, не всичко опира до печалби за операторите на спортни залагания. Те инвестират толкова много по отношение на маркетинга, за да се насочат към нарастващия брой спортни фенове, които никога не пропускат мачове между, да речем, Синсинати Бенгалс и Лос Анджелис Рамс.

Маркетингът на букмейкърите се разраства с всеки изминал ден и внезапното легализиране на спортните залагания в страната позволи на спортните залагания да регистрират масивна клиентска база. Super Bowl 56 е най-новата възможност за доставчиците на хазартни игри да се продадат на запалените играчи.

В опит да се конкурират за клиенти, букмейкърите предлагат неустоими промоции под формата на бонуси. Наличието на безплатни залози, демо игри и допълнителни кредити за залагане на спортни лиги също допринесоха за популярността на играта.

Защо Super Bowl е популярен?
Как да залагате на Super Bowl

Как да залагате на Super Bowl

С наближаването на сезона на Super Bowl се обявяват първите два отбора и спортните букмейкъри започват да пускат редовете им. Тези линии не са фиксирани или окончателни. Операторите за спортни залагания предоставят всички възможни опции за залагане и разпределете коефициенти за списъка със спортни турнири.

Коефициентите за спечелване на Супербоул подлежат на промени до момента, в който събитието започне. Когато коефициентите са определени на по-добра цена, препоръчително е да ги вземете непосредствено преди линията да се премести.

Видове залози

Има много начини да залагате на Super Bowl:

  • Общият комбиниран резултат
  • Кой отбор ще спечели играта (Moneyline)
  • Екипът, който покрива точката, се разпространява
  • Занимателен реквизит
  • Множество залагания на един фиш (Parlays)

Играчите могат или да залагат на следващото NFL събитие, или да залагат, докато играта се развива (залагания по време на игра или на живо). Moneyline е най-популярният тип футболен залог. Залагащите просто трябва да изберат отбор, който ще излезе като победител в Super Bowl.

Правият залог се основава на коефициентите на NFL. Във всеки надежден онлайн букмейкър коефициентите за Superbowl са подчертани като Синсинати Бенгалс +105, Лос Анджелис Рамс -115 и т.н. Отрицателният знак (-) винаги се използва за фаворити, докато положителният знак (+) винаги се присвоява на аутсайдери.

Един от моменталните начини за плащане в онлайн спортните залагания е криптовалута. Тегленията може да отнемат известно време, особено когато всеки печеливш се опитва да тегли пари. Най-важното е, че комарджиите не трябва да залагат повече, отколкото могат да си позволят да загубят. Препоръчително е да залагате малки суми няколко пъти, отколкото да залагате значителна сума наведнъж.

Как да залагате на Super Bowl